Saturday, March 9, 2013

Renungan hari sabtu...

  Salam Sabtu!! hehehe.. tadi masa facebooking terjumpa sekeping gambar ni kat facebook..Mohhla kita tengok yoo...


  Huhh..sangat tragiskan...:') teringat pulak tahun lepas masa Pandu Arah tahun lepas kat dalam hutan kelapa sawit yg takda line... Lebih macam nila wani dengan geng2 PKBM sembahyang.. Walaupun koperal dan staf2 kata yang air sungai tu tempat segela benda bertenggek tapi kalau dalam hutan tu manalah ada air paip kan? hehehehhe

  Sesungguhnya Rasulullah SAW telah bersabda:
"Perjanjian di antara kita orang Islam dan orang kafir ialah solat dan sesiapa meninggalkan solat sesungguhnya dia telah menjadi seorang kafir. (HR al-Tirmidzi)

  Sabda Rasulullah lagi:
"Sesungguhnya yang membezakan antara seseorang dengan kesyirikkan dan kekufuran adalah dengan meninggalkan solat". (HR Muslim)

Hadith Mengenai Dosa Meninggalkan Solat 5 Waktu:
Mengenai balasan bagi orang yang meninggalkan Solat Fardu: “Rasulullah SAW, diperlihatkan pada suatu kaum yang membenturkan kepala mereka pada batu, Setiap kali benturan itu menyebabkan kepala pecah, kemudian ia kembali kepada keadaan semula dan mereka tidak terus berhenti melakukannya. Lalu Rasulullah bertanya: “Siapakah ini wahai Jibril”? Jibril menjawab: “Mereka ini orang yang berat kepalanya untuk menunaikan Solat fardhu”. (Hadits Riwayat Tabrani, sanad shahih)

   Wallahulam... KREDIT> http://www.hafizhafizol.my/2012/10/dosa-meninggalkan-solat-5-waktu.html

3 comments:

Unknown said...

Al-Quran Pelangi ! Ready stock ;) http://bit.ly/10AVN8H

muhaimin said...

salam.. boleh copy gambar ni?
utk koleksi dan kalau ada rezeki nak buat poster.

terima kasih.

Wani Mohd Zuki said...

wasalam. maaf sebab lambat membalas. ambil saja. lagipun ini gambar pun diambil dari fb.