Tuesday, January 8, 2013

Kid's nowadays..

Assalamualaikum... apo khabooorrr!! :D


I'm still remember, when I was 7 years old. I'm a kid who doesn't know anything or everything about technology.
*cehh speaking seketika.. -___-*
Even nak jumpa sebijik komputer pun payaaaahhh....
masa tu kalau ada rumah yang ada komputer sebijik, even komputer yang banyak polka dot's kat skrin tu pon dah kira canggih time tu.. :o
Tapi sekaaraangg...Tidak lagi..
Kalau pakai ipad 1 pon dah kira ketinggalan zaman, even baru beberapa hari je baru keluar ipad 2*or more*.. right?? 

Dan disebabkan benda-benda alah ni semualah.. banyak budak-budak sekarang pemikiran mereka lebih terbuka, mengenai pelbagai hal..
Dan sampaikan benda-benda yang tak sepaptunya di usia diorang tidak patut tahu pun, dah tahu.
Tadi masa sekolah, wani dengan bestie wani lepak masa rehat dekat perkarangan dewan..
mood sajalahh.. nak usha crush.. *eeee.. malulah kita nak bagi tahu HHAHAHAH .. SILA MUNTAH HIJAU YE XD*

dalam masa chit-chat tu, terkeluar bab budak darjah 3 perempuan dah 'terkena' *korang tahu ke apa maksud terkena tu?? Kalau tak tahu, buat tahu-tahu saja ye..heheh :B*
Bila aku dengar kawan cerita pasal benda tu aku jadi terkejut..  terus tersentap *ewahh kau wanie.. HAHHA XD* seketika ... sebab benda tu berlaku dalam kawasan sekolah.
Dan kawan wanie cakap lagi abang kepada budak tu, masa tu darjah 6*sekarang sama umur dengan wanie*  yang tahu pasal hal tu.. terus pukul adik lelaki dia dengan batang paip..
bila wani dengar tindakan abang dia tu, jadi tak percaya je. HEHEHE bukan apa, wani kenal abang budak lelaki tu jadi agak susah nak percaya. Tapi alhamdullilah sebab abang budak lelaki tu telah buat sesuatu yang baik bagi menyedarkan adik dia masa tu kecil lagi..
Budak perempuan tu??
ahhh.. malas nak wani cerita, bukan apa budak tu macam tak kisah je.. kakak kepada perempuan rapat wani jugak, mungkin dia dah tak tahu nak buat apa dengan karenah dengan adik perempuan tu..
agaknya... haiihhh.. *sigh*


P/S: Internet ni adakala ada baik dan adakala buruknya.. Cuma manusia sahaja yang memilih untuk kebaikan atau keburukan :). Mohon maaf jika ada yang rasa wani seakan ingin buka aib orang lain, tetapi jujur wani katakan, wani sekadar ingin berkongsi dengan pembaca semua mengenai hal ni. Sebab kes pemerkosaan ni banyak dah berlaku dikalangan wanita. Kalau dulu, wanita belasan tahun keatas saja, tapi sekarang budak 3 bulan pun dah kena.. haiishhh.. astaghfirullah hal azim.. 

P/S: Sesungguhnya, yang baik itu dari Allah s.w.t, manakala yang buruk itu datang dari diri ini.. :) Wasalam..

2 comments:

CikMunBlogger said...

biasa lah tu bebudak sekarang . dah maju . mengalah kan kite nie . hehe . dulu kita kaler atas buku . sekarang demer kaler dalam ipad je . hehe .

follow sini :)

♥WanieyZuki♥ said...

hhaha.. right? thank for following me :)